Storytelling

Wees onderscheidend met een goed verhaal!

Direct inschrijvenGeef het architectenbureau een menselijk gezicht en een grotere herkenning!

 

“Mij is het meest bijgebleven dat een goed verhaal niet abstract is,  maar persoonlijk. Als architect ben je toch gewend om over van alles behalve jezelf te praten. Ik moest over die drempel om me kwetsbaar op te stellen, het verhaal vanuit mezelf te vertellen, durven te vereenvoudigen en details weg te laten, maar uiteindelijk maakte het mijn verhaal veel sterker. Op de laatste cursusdag zag ik mijn verhaal ineens landen bij de rest van de groep. Iedereen was er stil van. Dat was voor mij echt een openbaring.Adriaan Jurriëns

Wil je jouw boodschap helder en overtuigend kunnen brengen? Wil je anderen kunnen beïnvloeden en overtuigen? Wil je dat anderen jouw boodschap met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen? Sluit dan aan bij deze masterclasses om de finesse van storytelling te leren. Een bureau dat zijn eigen verhaal vertelt, versterkt de band met de opdrachtgever en zorgt ervoor dat medewerkers zich beter identificeren met het bureau. Verhalen houden onze aandacht vast en zijn daardoor een uitstekende manier om informatie over te brengen.

“Wil je je als bureau onderscheiden, dan is het hebben van een goed verhaal belangrijk. BIG doet dat bijvoorbeeld heel goed met ‘sustainable hedonism’. Daarmee is meteen duidelijk waar het bureau voor staat. Zorg dat je marketing je passie volgt. Haak aan op waar jij gelukkig van wordt, wat jij graag wil maken. Laat niet alleen zien wat je maakt, maar vertel ook over de filosofie erachter.” Jan Knikker, MVRDV

Deze tijd en jouw bureau heeft behoefte aan mensen die een Verhaal met hoofdletters kunnen vertellen, die in staat zijn de kernwaarden, het ‘waar gaat het nou eigenlijk om’ te vertalen naar betrokken verhalen die inspireren. Ook wil je binnen je bureau dat anderen jouw boodschap (waar staat het bureau voor?) met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen. En andersom natuurlijk, deze tijd heeft ook behoefte aan mensen die in staat zijn persoonlijke belevenissen te vertalen naar een ‘groter geheel’; Micro-stories die het architectenbureau een menselijk gezicht geven en een grotere herkenning.

Wat leer je?

  • We leren je verhalen in jouw organisatie te ontdekken
  • We leren je de principes van beïnvloeden & overtuigen
  • We ontsluiten het geheim van de succesvolle inspirerende spreker
  • We oefenen jouw verhaal en performance
  • We doen een Quickscan (waar sta je nu)
  • We leren je een doelgroep lezen (Realdrives, DISC)
  • We delen de principes van Corporate Storytelling
  • We leren narratief taalgebruik en de opbouw van een goed verhaal
  • We oefenen het omgaan met lastige vragen en weerstand
  • We leren het managen van grote groepen
  • We leren je interactie met je publiek te hebben
  • We leren je verhalen effectief in te zetten in je organisatie of daarbuiten

Deze masterclass bestaat uit 2 dagdelen en een terugkomavond waarin je aantoonbaar beter gaat presenteren door storytelling. Daarna kun je met jouw verhaal ‘de wereld in’ als belangrijke focus van een marketing- en communicatiestrategie. Jij hoeft niet meer te twijfelen aan tweets en updates, want je weet nu wat je uit wil dragen!

Programma
Dagdeel 1

  • Wat is een goed verhaal (opbouw, structuur, trigger)
  • Quickscan waar sta je nu?
  • Lezen van doelgroep en aansluiten
  • Regie en gebruik van een ruimte
  • Wat is een verhaal waar ik enthousiast van word, hoe vertaal ik dat naar een publiek (narratieve principes)

Dagdeel 2

  • Principes van verhalen vertellen
  • Doelgroep lezen via DISC
  • Omgaan met weerstand en lastige vragen
  • Corporate Storytelling: hoe vertel je het verhaal van je bureau (met kernboodschap visie en missie)
  • Hoe zet je verhalen effectief in

Terugkom avond
Opfrissen van kennis en presentatie aan groep van voorbereid verhaal.

In deze Masterclass ligt de nadruk vooral op het vertellen van het ‘corporate’  verhaal , en minder op geschreven teksten hoewel er naar behoefte zeker ruimte is om hiermee aan de slag te gaan.

Data 2018

Dag 1:9 november 13:00-18:00
Dag 2: 23 november 13:00-18:00
Dag 3: 30 november 13:00-18:00

Studiewijze
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke, persoonlijke intake plaats. Op basis hiervan kan de trainer beter inspelen op jouw persoonlijke doelstellingen en zou je deze voor jezelf kunnen formuleren. Onder leiding van een ervaren trainer wordt er gewerkt met korte theoretische presentaties, wissel je praktijkvoorbeelden uit en wordt er gewerkt met individuele opdrachten en groepsopdrachten (vaardigheidsoefeningen). De trainer zal de materie laten aansluiten bij jouw werksituatie en geeft persoonlijke aandacht om het leerproces te bevorderen.

Voor wie?
Architecten, PR-adviseurs, leidinggevenden, communicatieprofessionals, marketeers, project- en teamleiders, P&O-adviseurs, tuin-en landschapsarchitecten, interieurarchitecten, ontwerpers, ingenieurs en medewerkers van architecten- en ontwerpbureaus, kortom iedereen die wil verhalen willen inzetten in het werk om jouw boodschap duurzaam te verspreiden.

Docent
Remi van der Elzen is trainer, coach, stand-up filosoof, journalist en staat als dagvoorzitter voor grote zalen.

Aanmelden
Kijk hier wanneer de cursus is ingepland.

Type Training
Kosten leden € 395 excl. btw
Kosten niet-leden € 495 excl. btw
Investering 3 dagdelen, 12 PBO-uren

In the spotlight

Josine van Gulik (INBO): “Wees nieuwsgierig!”

We interviewden Josine van Gulik, partner/ bestuurder Inbo en spreker op dag 1 van de Business Bootcamp, over ondernemerschap:  Wat is jouw voornaamste advies aan beginnende of kleine ondernemers? Nieuwsgierig zijn. Veel vragen stellen, onderzoeken […]

Josine van Gulik (INBO): “Wees nieuwsgierig!”

Gerbrand Borgdorff oud-deelnemer van de Business Bootcamp

“Ik vind haar heel goed!” Nieuwsgierig gemaakt door Hanneke Hollander (gastdocent Business Bootcamp en Head Business Development bij Mecanoo) schreef Gerbrand Borgdorff zich vorig jaar in voor de Business Bootcamp. Gerbrand: “Ik had de behoefte […]

Gerbrand Borgdorff oud-deelnemer van de Business Bootcamp

Biobased Ontwerpen & Bouwen

Bij de training Biobased bouwen gaat het om het leren kennen van verschillende soorten materialen en de toepassingsgebieden daarvan.

Biobased Ontwerpen & Bouwen

Groen in architectuur

Wie bij het ontwerpen van gebouwen de gebruiker centraal stelt kan niet om het aspect ‘beplanting” heen. Hoe zijn de voordelen van binnengroen onderbouwd en wat is er nodig om beplanting structureel en succesvol mee te nemen in een ontwerp.

Groen in architectuur

Hoe denkt en werkt een projectontwikkelaar?

Tijdens de cursus blijven we dus niet bij theorie alleen. We gaan aan de slag met ieders eigen praktijk en kijken naar alle processen waarmee je te maken krijgt.

Hoe denkt en werkt een projectontwikkelaar?

“Als leider ben je nooit uitgeleerd”

“Als architect heb je een natuurlijke leiderschapsrol in projecten.” Aan het woord is Janneke Bierman, directeur van Bierman Henket architecten.

“Als leider ben je nooit uitgeleerd”

Storytelling

Adriaan Jurriëns over zijn deelname aan de masterclass Storytelling: “Mij is het meest bijgebleven dat een goed verhaal niet abstract is, maar persoonlijk. Als architect ben je toch gewend om over van alles behalve jezelf te praten. Ik moest over die drempel om me kwetsbaar op te stellen, het verhaal vanuit mezelf te vertellen, durven te vereenvoudigen en details weg te laten, maar uiteindelijk maakte het mijn verhaal veel sterker. Op de laatste cursusdag zag ik mijn verhaal ineens landen bij de rest van de groep. Iedereen was er stil van. Dat was voor mij echt een openbaring.”






Storytelling

Inloggen op BNA

(Sluiten)