Masterclass Storytelling voor Architecten

Wees onderscheidend met een goed verhaal!

Direct inschrijvenGeef het architectenbureau een menselijk gezicht en een grotere herkenning!

“Wil je je als bureau onderscheiden, dan is het hebben van een goed verhaal belangrijk. BIG doet dat bijvoorbeeld heel goed met ‘sustainable hedonism’. Daarmee is meteen duidelijk waar het bureau voor staat. Zorg dat je marketing je passie volgt. Haak aan op waar jij gelukkig van wordt, wat jij graag wil maken. Laat niet alleen zien wat je maakt, maar vertel ook over de filosofie erachter.” Jan Knikker, MVRDV

Wil je jouw boodschap helder en overtuigend kunnen brengen? Wil je anderen kunnen beïnvloeden en overtuigen? Wil je dat anderen jouw boodschap met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen? Sluit dan aan bij deze masterclasses om de finesse van storytelling te leren. Een bureau dat zijn eigen verhaal vertelt, versterkt de band met de opdrachtgever en zorgt ervoor dat medewerkers zich beter identificeren met het bureau. Verhalen houden onze aandacht vast en zijn daardoor een uitstekende manier om informatie over te brengen.

Deze tijd en jouw bureau heeft behoefte aan mensen die een Verhaal met hoofdletters kunnen vertellen, die in staat zijn de kernwaarden, het ‘waar gaat het nou eigenlijk om’ te vertalen naar betrokken verhalen die inspireren. Ook wil je binnen je bureau dat anderen jouw boodschap (waar staat het bureau voor?) met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen. En andersom natuurlijk, deze tijd heeft ook behoefte aan mensen die in staat zijn persoonlijke belevenissen te vertalen naar een ‘groter geheel’; Micro-stories die het architectenbureau een menselijk gezicht geven en een grotere herkenning.

Wat leer je?

  • We leren je verhalen in uw organisatie te ontdekken
  • We leren je de principes van beïnvloeden & overtuigen
  • We ontsluiten het geheim van de succesvolle inspirerende spreker
  • We oefenen jouw verhaal en performance
  • We doen een Quickscan (waar sta je nu)
  • We leren je een doelgroep lezen (Realdrives, DISC)
  • We delen de principes van Corporate Storytelling
  • We leren narratief taalgebruik en de opbouw van een goed verhaal
  • We oefenen het omgaan met lastige vragen en weerstand
  • We leren het managen van grote groepen
  • We leren je interactie met je publiek te hebben
  • We leren je verhalen effectief in te zetten in je organisatie of daarbuiten

Deze masterclass bestaat uit 2 dagdelen en een terugkomavond waarin je aantoonbaar beter gaat presenteren door storytelling. Daarna kun je met jouw verhaal ‘de wereld in’ als belangrijke focus van een marketing- en communicatiestrategie. Jij hoeft niet meer te wtijfelen aan tweets en updates, want je weet nu wat je uit wil dragen!

Programma
Dagdeel 1

  • Wat is een goed verhaal (opbouw, structuur, trigger)
  • Quickscan waar sta je nu?
  • Lezen van doelgroep en aansluiten
  • Regie en gebruik van een ruimte
  • Wat is een verhaal waar ik enthousiast van word, hoe vertaal ik dat naar een publiek (narratieve principes)

Dagdeel 2

  • Principes van verhalen vertellen
  • Doelgroep lezen via DISC
  • Omgaan met weerstand en lastige vragen
  • Corporate Storytelling: hoe vertel je het verhaal van je bureau (met kernboodschap visie en missie)
  • Hoe zet je verhalen effectief in

Terugkom avond
Opfrissen van kennis en presentatie aan groep van voorbereid verhaal.

Data 2017

Dag 1: 26 september 2017 14:00-18:00
Dag 2: 10 oktober 2017 14:00-18:00
Avond 3: 31 oktober 19:00-21:30 (onder voorbehoud)

Studiewijze
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke, persoonlijke intake plaats. Op basis hiervan kan de trainer beter inspelen op uw persoonlijke doelstellingen en zou je deze voor jezelf kunnen formuleren. Onder leiding van een ervaren trainer wordt er gewerkt met korte theoretische presentaties, wissel je praktijkvoorbeelden uit en wordt er gewerkt met individuele opdrachten en groepsopdrachten (vaardigheidsoefeningen). De trainer zal de materie laten aansluiten bij jouw werksituatie en geeft persoonlijke aandacht om het leerproces te bevorderen.

Voor wie?
Architecten, PR-adviseurs, leidinggevenden, communicatieprofessionals, marketeers, project- en teamleiders, P&O-adviseurs, tuin-en landschapsarchitecten, interieurarchitecten, ontwerpers, ingenieurs en medewerkers van architecten- en ontwerpbureaus, kortom iedereen die wil verhalen willen inzetten in hun werk om hun boodschap duurzaam te verspreiden.

Docent
Remi van der Elzen is trainer, coach, stand-up filosoof, journalist en staat als dagvoorzitter voor grote zalen.

Aanmelden
Kijk hier wanneer de cursus is ingepland.

Type Training
Kosten leden € 375 excl. btw
Kosten niet-leden € 450 excl. btw
Investering 3 dagdelen, 12 PBO-uren

In the spotlight

Future Flux Festival en BNA Academie presenteren: How Do You Do 2017

FUTURE FLUX FESTIVAL FUTURE FLUX FESTIVAL bestaat uit een Playground vol ‘instructables’, interactieve installaties en performances; Workstations, waarin creatieven, industrie en publiek samenwerken aan nieuwe ideeën; een Academy waar je je onderdompelt in kennis van anderen […]

Future Flux Festival en BNA Academie presenteren: How Do You Do 2017

Business Bootcamp voor Architecten

Als ondernemer heb je aan twee zaken behoefte: kennis over wat er komt kijken bij het ondernemerschap en een stevig netwerk.

Business Bootcamp voor Architecten

Harvard Onderhandelen

Als je in een samenwerking resultaten wilt behalen waar alle partijen tevreden mee zijn én je wilt de relatie goed houden, dan vraagt dat nogal wat van de wijze waarop je onderhandelt. Je leert de vijf spelregels van het Harvard onderhandelen toe te passen.

Harvard Onderhandelen

Liever InCompany?

Wij denken graag mee over opleidingsvraagstukken binnen de organisatie!

Liever InCompany?

Leiderschap in projecten

Tijdens de intervisiebijeenkomsten staat het leren reflecteren op jezelf in jouw praktijk als projectmanager of projectleider centraal.

Leiderschap in projecten

Continu je kennis en kunde updaten is cruciaal

Mirjam Hoveijn is opleidingspecialist van huis uit. Ze weet wat nodig is om trainingen te ontwikkelen die meerwaarde bieden, of in haar woorden: “Die mensen helpen hun kennis en kunde verder te ontwikkelen, zodat je jezelf interessanter maakt voor je werkgever, je medewerkers of je opdrachtgevers.

Continu je kennis en kunde updaten is cruciaal

Een passend honorarium berekenen

BNA Academie - Rekenen aan herbestemming 800-550

Je leert zelf te beoordelen welke onderdelen bij de ene offerte zwaarder wegen dan bij een andere offerte.

Een passend honorarium berekenen

Inloggen op BNA

(Sluiten)