Customer journey: geef vorm aan een goede klantervaring

Customer Journey Toolkit helpt bij benoemen van kansen

2 november 2016

Architectenbureaus die voor, tijdens en na een project voor een optimale klantervaring zorgen bij opdrachtgevers en eindgebruikers presteren goed. Positieve klantervaringen dragen bij aan vertrouwen en het verwerven van voldoende, bij een bureau passende opdrachten en opdrachtgevers. De BNA Customer Journey Toolkit helpt bureaus hun onderscheidend vermogen te vergroten.

Een goede klantervaring
Opdrachtgevers hebben een veelvoud aan ervaringen: via social media, websitebezoek, presentaties, referenties, de eerste gesprekken, contractvorming, de samenwerking, het ontwerp en materiaalgebruik, de bouw, functionaliteit en kwaliteit van wonen en werken tot en met de waardeontwikkeling van vastgoed. De verwachtingen van de klant, de verdeling van risico’s, het bouwproces en het gebruik na oplevering dragen allemaal bij aan de klantervaring. En allemaal dienen ze idealiter goed en op elkaar afgestemd te zijn.

cjm2BNA Customer Journey Toolkit
Customer journey mapping is een eenvoudige manier om een aankoopproces of dienst vanuit het perspectief van de klant goed in beeld te brengen. BNA-directeur Fred Schoorl: “De BNA Customer Journey Toolkit prikkelt bureaus bij het ontwikkelen van innovatieve oplossingen en het optimaliseren van hun processen, diensten en de klantervaring. Doel is het benoemen van nieuwe kansen voor het bureau. Hoe kunnen we onze opdrachtgevers nóg beter bedienen en ontzorgen?”

Werken met de toolkit
De BNA Academie heeft in het haar aanbod diverse cursussen en trainingen opgenomen die aansluiten bij de BNA Customer Journey Toolkit, zoals klantgericht acquireren, effectief communiceren en presenter en pitchen. Op verzoek verzorgt de BNA Academie ook ‘in company’ sessies customer journey mapping. Kijk op bna.nl/bna-academie

Architect-ondernemers
De nieuwe toolkit is door de BNA ontwikkeld samen met de Designthinkers Academy, die de methode samen met grote internationale op de consument gerichte bedrijven al met succes heeft toegepast. De tool is onderdeel van een serie om architectenbureaus te ondersteunen bij hun ondernemerschap: de BNA Toekomsten, Marktkaarten, Dienstenkaarten en Waardenkaarten.

 

Algemeen: Laatste BNA nieuws

do 07 feb 2019

MakeHappen! Inspiration Night 2019

  • Type: netwerkbijeenkomst
  • Locatie: Pakhuis de Zwijger
  • Organisatie: BNA
  • Onderwerp: BNA International
MakeHappen! Inspiration Night 2019

Nieuws / 04 dec, 2018

Aanbestedingstafel #6

Op 7 november organiseerde de BNA voor de zesde keer een Aanbestedingstafel om samen met architecten, opdrachtgevers en adviseurs mogelijke verbeteringen van de aanbestedingspraktijk te bespreken. Tenderkosten Fred Schoorl attendeert de aanwezigen op de Handreiking

Aanbestedingstafel #6

Nieuws / 19 nov, 2018

Aantal deelnemers beroepservaringperiode stijgt fors

Uit het onderzoek Jonge ontwerpers en beroepservaring 2015-2017 blijkt dat het aantal deelnemers aan de beroepservaringperiode (bep) in 2017 zo’n vijf maal hoger is dan in 2015. Het aandeel ontwerpers dat, na het doorlopen van de

Aantal deelnemers beroepservaringperiode stijgt fors

Nieuws / 13 nov, 2018

Werkgeversbijeenkomst over cao inzet van de BNA

De huidige cao loopt tot en met 28 februari 2019. Begin 2019 starten daarom de onderhandelingen over een nieuwe cao. De BNA wil de nieuwe cao zo vormgeven dat deze bureaus faciliteert en zij goed kunnen

Werkgeversbijeenkomst over cao inzet van de BNA

Nieuws / 29 okt, 2018

Doe mee aan de BNA Conjunctuurmeting najaar 2018!

Het gaat weer beter in de branche. We hebben weer wat kleur op de wangen. Voor bureaus is het goed te weten wat de verwachtingen zijn voor komend jaar. De BNA nodigt alle leden uit om deel te

Doe mee aan de BNA Conjunctuurmeting najaar 2018!

Inloggen op BNA

(Sluiten)