Customer journey: geef vorm aan een goede klantervaring

Customer Journey Toolkit helpt bij benoemen van kansen

2 november 2016

Architectenbureaus die voor, tijdens en na een project voor een optimale klantervaring zorgen bij opdrachtgevers en eindgebruikers presteren goed. Positieve klantervaringen dragen bij aan vertrouwen en het verwerven van voldoende, bij een bureau passende opdrachten en opdrachtgevers. De BNA Customer Journey Toolkit helpt bureaus hun onderscheidend vermogen te vergroten.

Een goede klantervaring
Opdrachtgevers hebben een veelvoud aan ervaringen: via social media, websitebezoek, presentaties, referenties, de eerste gesprekken, contractvorming, de samenwerking, het ontwerp en materiaalgebruik, de bouw, functionaliteit en kwaliteit van wonen en werken tot en met de waardeontwikkeling van vastgoed. De verwachtingen van de klant, de verdeling van risico’s, het bouwproces en het gebruik na oplevering dragen allemaal bij aan de klantervaring. En allemaal dienen ze idealiter goed en op elkaar afgestemd te zijn.

cjm2BNA Customer Journey Toolkit
Customer journey mapping is een eenvoudige manier om een aankoopproces of dienst vanuit het perspectief van de klant goed in beeld te brengen. BNA-directeur Fred Schoorl: “De BNA Customer Journey Toolkit prikkelt bureaus bij het ontwikkelen van innovatieve oplossingen en het optimaliseren van hun processen, diensten en de klantervaring. Doel is het benoemen van nieuwe kansen voor het bureau. Hoe kunnen we onze opdrachtgevers nóg beter bedienen en ontzorgen?”

Werken met de toolkit
De BNA Academie heeft in het haar aanbod diverse cursussen en trainingen opgenomen die aansluiten bij de BNA Customer Journey Toolkit, zoals klantgericht acquireren, effectief communiceren en presenter en pitchen. Op verzoek verzorgt de BNA Academie ook ‘in company’ sessies customer journey mapping. Kijk op bna.nl/bna-academie

Architect-ondernemers
De nieuwe toolkit is door de BNA ontwikkeld samen met de Designthinkers Academy, die de methode samen met grote internationale op de consument gerichte bedrijven al met succes heeft toegepast. De tool is onderdeel van een serie om architectenbureaus te ondersteunen bij hun ondernemerschap: de BNA Toekomsten, Marktkaarten, Dienstenkaarten en Waardenkaarten.

 

Algemeen: Laatste BNA nieuws

di 26 jun 2018

ILS-proof maken van Revit BIM-modellen

  • Type: netwerkbijeenkomst
  • Locatie: RoosRos Architecten te Oud-Beijerland
  • Organisatie: RoosRos Architecten te Oud-Beijerland
  • Onderwerp: BIM Technologische ontwikkeling
ILS-proof maken van Revit BIM-modellen

Nieuws / 20 jun, 2018

Open for business

Op dinsdag 19 juni jl. promoveerde Marina Bos-de Vos cum laude aan de TU Delft op haar proefschrift ‘Open for business’ over hoe architectenbureaus waarde toe-eigenen in projecten. De promotie is onderdeel van het FuturA onderzoek, een samenwerking van de TU Delft,

Open for business

Nieuws / 16 mei, 2018

Alternatieve financieringsvormen voor project- en gebiedsontwikkeling

Zeggen dat de financiële crisis grote gevolgen had voor de financiering van gebiedsontwikkeling is een understatement. Tussen 2008 en 2014 daalde de omvang van nieuwe vastgoedleningen van Rabobank, ING en ABN AMRO met maar liefst

Alternatieve financieringsvormen voor project- en gebiedsontwikkeling

Nieuws / 14 mei, 2018

Start Europese Sector Study 2018

De Europese Raad van Architecten (ACE) doet de zesde Sector Studie naar het architectenberoep. Deze wordt om de twee jaar gehouden in alle Europese landen om te monitoren hoe het beroep zich in internationaal perspectief ontwikkelt. Europese

Start Europese Sector Study 2018

Nieuws / 24 apr, 2018

Één jaar De Bouwagenda

Op 19 april jl stond De Bouwagenda stil bij haar éénjarig bestaan tijdens een congres in Den Haag. Op deze dag overhandigde taskforce voorzitter Bernard Wientjes het verantwoordingsdocument ‘Eén jaar De Bouwagenda’ aan minister Ollongren, van

Één jaar De Bouwagenda

Inloggen op BNA

(Sluiten)