Customer journey: geef vorm aan een goede klantervaring

Customer Journey Toolkit helpt bij benoemen van kansen

2 november 2016

Architectenbureaus die voor, tijdens en na een project voor een optimale klantervaring zorgen bij opdrachtgevers en eindgebruikers presteren goed. Positieve klantervaringen dragen bij aan vertrouwen en het verwerven van voldoende, bij een bureau passende opdrachten en opdrachtgevers. De BNA Customer Journey Toolkit helpt bureaus hun onderscheidend vermogen te vergroten.

Een goede klantervaring
Opdrachtgevers hebben een veelvoud aan ervaringen: via social media, websitebezoek, presentaties, referenties, de eerste gesprekken, contractvorming, de samenwerking, het ontwerp en materiaalgebruik, de bouw, functionaliteit en kwaliteit van wonen en werken tot en met de waardeontwikkeling van vastgoed. De verwachtingen van de klant, de verdeling van risico’s, het bouwproces en het gebruik na oplevering dragen allemaal bij aan de klantervaring. En allemaal dienen ze idealiter goed en op elkaar afgestemd te zijn.

cjm2BNA Customer Journey Toolkit
Customer journey mapping is een eenvoudige manier om een aankoopproces of dienst vanuit het perspectief van de klant goed in beeld te brengen. BNA-directeur Fred Schoorl: “De BNA Customer Journey Toolkit prikkelt bureaus bij het ontwikkelen van innovatieve oplossingen en het optimaliseren van hun processen, diensten en de klantervaring. Doel is het benoemen van nieuwe kansen voor het bureau. Hoe kunnen we onze opdrachtgevers nóg beter bedienen en ontzorgen?”

Werken met de toolkit
De BNA Academie heeft in het haar aanbod diverse cursussen en trainingen opgenomen die aansluiten bij de BNA Customer Journey Toolkit, zoals klantgericht acquireren, effectief communiceren en presenter en pitchen. Op verzoek verzorgt de BNA Academie ook ‘in company’ sessies customer journey mapping. Kijk op bna.nl/bna-academie

Architect-ondernemers
De nieuwe toolkit is door de BNA ontwikkeld samen met de Designthinkers Academy, die de methode samen met grote internationale op de consument gerichte bedrijven al met succes heeft toegepast. De tool is onderdeel van een serie om architectenbureaus te ondersteunen bij hun ondernemerschap: de BNA Toekomsten, Marktkaarten, Dienstenkaarten en Waardenkaarten.

 

Algemeen: Laatste BNA nieuws

Nieuws / 21 aug, 2018

De nieuwste ontwikkelingen van robotica in architectuur

De opkomst van robotica in de creatieve en bouwsector leidt tot een indrukwekkende revolutie. Robotica verandert niet alleen hoe de dingen worden ontworpen en gemaakt. Het transformeert ook de kennisculturen, politiek en economie die de

De nieuwste ontwikkelingen van robotica in architectuur

Nieuws / 07 aug, 2018

Onderzoek BNA International: Kansen en knelpunten

Internationaal werkende Nederlandse architecten kiezen een duidelijk profiel voor de internationale markt. Dat blijkt uit onderzoek onder architectenbureaus die deelnemen aan het programma BNA International. Hun buitenlands succes is gebaseerd op duurzame ontwikkeling, een integrale

Onderzoek BNA International: Kansen en knelpunten

Nieuws / 03 jul, 2018

Architectenbureaus spelen eigen ‘WK voetbal’

Terwijl in Rusland het WK voetbal voor landenteams wordt gespeeld gingen afgelopen weekend in Rotterdam architectenbureaus de strijd aan voor de Archicup 2018. Na twee zeer spannende halve finales en de finale trok OMA aan

Architectenbureaus spelen eigen ‘WK voetbal’

Nieuws / 03 jul, 2018

Vergelijk jezelf met andere architectenbureaus

BNA bureaus kunnen opnieuw meedoen aan de BNA Benchmark Jaarcijfers 2017. Welke omzet, kosten en resultaten werden er behaald in 2017? In hoeverre komt het herstel van de markt terug in de jaarcijfers? Hoe groot

Vergelijk jezelf met andere architectenbureaus

Inloggen op BNA

(Sluiten)