Nieuw: BNA Marketingkaarten

Voor projecten én opdrachtgevers die bij je bureau passen

19 april 2017

Architectenbureaus hebben een eigen signatuur nodig om steeds opnieuw nieuwe projecten binnen te halen. Een duidelijke identiteit, bureaustrategie en effectieve marketing zijn belangrijk om een sterk bureau op te bouwen. De nieuwe BNA Marketingkaarten helpen bureaus in vier overzichtelijke stappen de eigen strategie, branding, positionering en marketing te formuleren en te communiceren.

Architectenmarketing
Door de toegenomen concurrentie en de omslag van een aanbodgedreven naar een vraaggestuurde markt is het voor bureaus belangrijk zich positief te onderscheiden. De marketingkaarten helpen bij het verkopen van een architectendienst in zowel de fysieke als de virtuele wereld. Het verwerven van opdrachten vereist vertrouwen van de opdrachtgever, een relatief lange aanlooptijd, gevoel van de toegevoegde waarde ten opzichte van de kosten, een aansprekend ‘verhaal’ en goed inzicht in wat de architect concreet doet voor een opdrachtgever.

Business development
Om continuïteit te waarborgen, is business development daarom een belangrijke activiteit. Een goede strategie, het bieden van vertrouwen en een onderscheidende positie op de markt helpt je om klanten aan te trekken en strategisch aan je te binden. Dit leidt tot nieuwe opdrachten, continuïteit en groeipotentieel.

Waarde voor opdrachtgevers
BNA-directeur Fred Schoorl: “Marketing is voor architecten vaak nog geen tweede natuur. Toch zou marketing deel moeten uitmaken van alles wat je als bureau doet. Dit begint met het geloof in de waarde die je als architect genereert voor opdrachtgevers en het actief en begrijpelijk communiceren van deze waarde.”

Werken met de marketingkaarten
De BNA Marketingkaarten zijn bedoeld als aanleiding voor discussies in de BNA Netwerken, waaronder het netwerk Bureaumanagers en de andere op ondernemerschap gerichte netwerken. De BNA Academie heeft in haar aanbod diverse cursussen en trainingen opgenomen die aansluiten bij de BNA Marketingkaarten, zoals klantgericht acquireren, effectief communiceren en presenteren en pitchen.

Architect-ondernemers
De Marketingkaarten zijn ontwikkeld door José Chan, student wetenschapscommunicatie op de TU Delft, in samenwerking met de BNA. De kaarten zijn onderdeel van een serie tools om architectenbureaus te ondersteunen bij hun ondernemerschap: de BNA Toekomsten, Marktkaarten, Dienstenkaarten, Waardenkaarten, Customer Journey Toolkit.  Deze zijn voor leden als complete versie beschikbaar op de BNA site.

BNA Martketingkaarten (oplegger)
BNA Marketingkaarten (volledige versie voor BNA leden)

 

Algemeen: Laatste BNA nieuws

di 27 jun 2017

Internationale Topspelers in Duurzaamheid

  • Type: netwerkbijeenkomst
  • Locatie: NEC, Nederlandse Export Combinatie, Zielhorsterweg 53, 3813 ZX Amersfoort (tegenover station Amersfoort Schothorst)
  • Organisatie: BNA International
  • Onderwerp: BNA International Duurzame ontwikkeling
Internationale Topspelers in Duurzaamheid

Nieuws / 13 jun, 2017

40 % BNA-bureaus werkt bewust aan innovatie

Vier van de tien architectenbureaus werken actief aan innovaties van producten, diensten en processen. Zij besteden gemiddeld 10% van hun omzet aan innovatie, waarbij kleine bureaus 13% en grote bureaus op 5% van hun omzet

40 % BNA-bureaus werkt bewust aan innovatie

Nieuws / 12 jun, 2017

Akkoord nieuwe cao architectenbranche

Op 6 juni is de ledenraadpleging afgerond en hebben alle cao-partijen (BNA, FNV, CNV,...

Akkoord nieuwe cao architectenbranche

Inloggen op BNA

(Sluiten)