Toekomstscenario’s Architect 2030: Act Now

Hoe ziet jouw organisatie er over 10 jaar uit?

Een uitdagende vraag, een lastige vraag of misschien wel een vervelende vraag. Want hoever kun je nu werkelijk kijken? Toch geven structurele veranderingen de noodzaak om te brainstormen over de toekomst.

De BNA heeft 4 prikkelende toekomstscenario’s ontwikkeld voor architectenbureaus in 2030, waarbij de keuze hoe technologische ontwikkelingen in te zetten en de keuze om wel of niet vast te houden aan auteursrecht centraal staan. Deze scenario’s zijn geen voorspellingen, maar beschrijven mogelijke toekomsten die kunnen helpen om nu positie te kiezen.

De samenvatting van de scenario’s zijn hieronder verkrijgbaar:

Please find a summary of the scenarios here:

Naast 4 scenariofilms zijn de scenario’s ook uitvoerig beschreven in een handige PDF. De Architect 2030: Act Now en de Archi-tec 2030: Beyond BIM zijn hieronder in PDF formaat verkrijgbaar (en tevens is een Engelse vertaling verkrijgbaar).
Klik op onderstaande afbeeldingen voor de volledige versies.

Unieke InCompany sessie: ‘herkaderen’ met scenario’s

Heb je als bureau behoefte om met toekomstscenario’s aan de slag te gaan en daadwerkelijk een antwoord te
formuleren op de vraag hoe jouw organisatie er over 10 jaar uitziet? Dan is er nu de mogelijkheid om dat binnen je eigen bureau te doen: met je eigen team ga je herkaderen op basis van de toekomstscenario’s en werk je aan strategische keuzes die voorbereidend zijn op structurele ontwikkelingen. Lees meer of neem contact op met de BNA Academie: academie@bna.nl

Kijk ook voor ons masterclass, cursus- en in company aanbod om voor uw bureau met deze scenario’s concreet aan de slag te gaan

Algemeen: Laatste BNA nieuws

di 06 mrt 2018

Circulair bouwen. Hoe dan?

• Type: overig
  • Locatie: Blue City, Rotterdam
  • Organisatie: Kingspan Geïsoleerde Panelen
  • Onderwerp: Duurzame ontwikkeling
Circulair bouwen. Hoe dan?

Nieuws / 15 feb, 2018

BNA presenteert Witboek voor Aardbevingsgebied

Om Groningse bewoners en opdrachtgevers te helpen heeft de BNA (Branchevereniging Nederlandse Architectenbureaus) samen met haar Groningse leden een online Witboek en Architectenpool Groningen opgezet. Het Witboek en een bijbehorende architectenpool moet helpen bij de

BNA presenteert Witboek voor Aardbevingsgebied