Toekomstscenario’s Architect 2030: Act Now

Hoe ziet jouw organisatie er over 10 jaar uit?

Een uitdagende vraag, een lastige vraag of misschien wel een vervelende vraag. Want hoever kun je nu werkelijk kijken? Toch geven structurele veranderingen de noodzaak om te brainstormen over de toekomst.

De BNA heeft 4 prikkelende toekomstscenario’s ontwikkeld voor architectenbureaus in 2030, waarbij de keuze hoe technologische ontwikkelingen in te zetten en de keuze om wel of niet vast te houden aan auteursrecht centraal staan. Deze scenario’s zijn geen voorspellingen, maar beschrijven mogelijke toekomsten die kunnen helpen om nu positie te kiezen.

De samenvatting van de scenario’s zijn hieronder verkrijgbaar:

Please find a summary of the scenarios here:

Naast 4 scenariofilms zijn de scenario’s ook uitvoerig beschreven in een handige PDF. De Architect 2030: Act Now en de Archi-tec 2030: Beyond BIM zijn hieronder in PDF formaat verkrijgbaar (en tevens is een Engelse vertaling verkrijgbaar).
Klik op onderstaande afbeeldingen voor de volledige versies.

Unieke InCompany sessie: ‘herkaderen’ met scenario’s

Heb je als bureau behoefte om met toekomstscenario’s aan de slag te gaan en daadwerkelijk een antwoord te
formuleren op de vraag hoe jouw organisatie er over 10 jaar uitziet? Dan is er nu de mogelijkheid om dat binnen je eigen bureau te doen: met je eigen team ga je herkaderen op basis van de toekomstscenario’s en werk je aan strategische keuzes die voorbereidend zijn op structurele ontwikkelingen. Lees meer of neem contact op met de BNA Academie: academie@bna.nl

Kijk ook voor ons masterclass, cursus- en in company aanbod om voor uw bureau met deze scenario’s concreet aan de slag te gaan

Algemeen: Laatste BNA nieuws

wo 26 sep 2018

Queering Architecture: Noncompliant Bodies

• Type: overig
  • Locatie: Faculteit Bouwkunde, Zaal K, Julianalaan 134, 2628 BL Delft
  • Organisatie: Het Nieuwe Instituut
  • Onderwerp: Architectuur en ontwerpen Extern
Queering Architecture: Noncompliant Bodies

Maarten Polkamp gekozen tot vicevoorzitter

Het BNA-bestuur heeft Maarten Polkamp gevraagd Maartje Luisman op te volgen als vicevoorzitter. Maarten, partner van het Rotterdamse Personal Architecture, is sinds begin 2016 actief als Bestuurslid bij de BNA. Maarten, van harte. Welke taak

Maarten Polkamp gekozen tot vicevoorzitter

Klacht BNA gegrond: unieke ontwerpopdracht dient aanbesteed

De Commissie van Aanbestedingsexperts heeft opnieuw een klacht van de BNA gegrond verklaard. Het Kröller-Müller Museum wilde rechtstreeks een overheidsopdracht voor een uitbreiding gunnen aan een buitenlandse architect, hetgeen in strijd is met de aanbestedingsplicht.

Klacht BNA gegrond: unieke ontwerpopdracht dient aanbesteed

Nieuws / 13 sep, 2018

Top-5 Jord: ga deze zien @ AFFR!

BNA is partner van het Architecture Film Festival Rotterdam. Het programma is rond, dus een goed moment om festival-directeur Jord den Hollander te vragen welke films we moeten gaan zien. Top-5 Jord: ga deze zien!

Top-5 Jord: ga deze zien @ AFFR!

Inloggen op BNA

(Sluiten)